Pauza competițională a fost una liniștită din punct de vedere al transferurilor în Formula 1, în urma deciziei echipelor din „Big Four”, Red Bull, Mercedes GP, Ferrari și McLaren-Mercedes, de a miza în continuare pe piloților cu care au terminat sezonul 2010.
În aceeași situație ar fi fost și Lotus, fosta echipă Renault, locul 5 în sezonul trecut și principala candidată la accederea în grupul favoriților, dar planurile acesteia au fost schimbate de un accident suferit de unul dintre cei mai talentați piloți de pe grilă, Robert Kubica.
Polonezul s-a rănit grav la 5 februarie, în timp ce concura într-un raliu în Italia și a suferit mai multe fracturi la mâna și piciorul drepte. Kubica a fost operat de patru ori după accident, iar medicii sunt încă rezervați cu privire la viitorul carierei pilotului, cu toate că el a depășit perioada critică și pare a se recupera în mod spectaculos.
Astfel, Lotus Renault a fost nevoită să caute urgent un înlocuitor pentru Kubica și alesul a fost Nick Heidfeld, un pilot experimentat, cu peste 170 de starturi în F1. Începând cu 2010, germanul a fost pilot de teste la Mercedes GP și a reușit să prindă anul trecut un loc la Sauber, pentru ultimele cinci curse ale sezonului.
Trecerea lui Heidfeld la Lotus a reprezentat cea mai importantă mutare a pauzei competiționale. În rest, atrag atenția patru piloți care vor debuta în sezonul 2011 al Campionatului Mondial de F1.
Pastor Maldonado este primul venezuelean în Formula 1 de la Johnny Cecotto, colegul lui Ayrton Senna la Toleman în 1984. Ca să-i facă loc în echipă lui Maldonado, Williams l-a dat afară pe germanul Nico Hulkenberg, un tânăr de perspectivă, „autorul” unui pole-position în 2010.
Echipa britanică a pierdut la sfârșitul anului trecut patru sponsori importanți și a decis să angajeze un pilot care posedă ceva mai mult decât talent: bani. Iar Maldonado a fost soluția perfectă. Campion en-titre în GP2, pilotul în vârstă de 25 de ani a adus și o infuzie consistentă de capital, prin compania petrolieră venezuelană PDVSA, care a devenit partener al team-ului de la Grove pentru circa 16 milioane de dolari.
Maldonado este considerat un pilot rapid, dar cu un temperament sancvin. El s-a ales cu o suspendare consistentă în 2005, după ce nu a redus suficient viteza la avertizarea cu steagurile galbene, în timpul unei curse desfășurate la Monaco, și a lovit un steward, provocându-i câteva fracturi. De asemenea, Maldonado a fost descalificat anul trecut la Hungaroring, pentru că a evoluat cu aripa frontală ruptă și a ignorat mai multe tururi steagurile negre-portocalii, care semnalizează că monopostul are o problemă tehnică serioasă și trebuie să intre la boxe.
La Williams, Maldonado îl va avea coechipier pe brazilianul Rubens Barrichello.
Pentru prima dată în ultimii 30 de ani, Mexicul este reprezentat de un pilot în Formula 1. Sergio Perez, 21 de ani, cel mai tânăr dintre noii-veniți în acest sezon, este vicecampionul en-titre din GP2. În acest an, el va concura pentru Sauber, care l-a angajat pe locul lăsat liber la sfârșitul lui 2010 de Nick Heidfeld, și îl va avea drept coechipier pe japonezul Kamui Kobayashi. Nici Perez nu vine cu mâna goală în F1, dovadă că pe monopostul C30 a apărut sigla Telmex, companie care i-a „vegheat” cariera mexicanului, deținută de cel mai bogat om al planetei, Carlos Slim.
Perez s-a distins în timpul testelor din această pauză competițională, stabilind cel mai bun timp într-una dintre ședințele de antrenamente de la Barcelona, în care a rulat alături de piloți ca Michael Schumacher, Mark Webber sau Felipe Massa.
Britanicul Paul di Resta are 24 de ani și va debuta oficial în Formula 1 la Force India, lunâdu-i locul italianului Vitantonio Liuzzi. Cea mai importantă performanță din careira lui nu a fost obținută într-o competiție de monoposturi, ci în campionatul DTM, în care a cucerit titlul anul trecut. Tot în 2010, el a fost pilot de rezervă la Force India. Astfel, Di Resta a avut ocazia să testeze de mai multe ori un monopost de Formula 1 și, din acest punct de vedere, este driver-ul cu cea mai mare experiență în Marele Circ dintre debutanții din acest sezon. Coechipierul lui va fi în 2011 germanul Adrian Sutil.
Jerome D’Ambrosio, pilot belgian în vârstă de 25 de ani, a ocupat locul 12 în ediția trecută a GP2. El s-a alăturat la începutul lui 2010 echipei Renault, ca pilot de rezervă, apoi din septembrie 2010 a îndeplinit același rol la Virgin. La fel ca Di Resta, belgianul este și el acomodat cu monopostul de F1.
D’Ambrosio îl înlocuiește pe braizlianul Lucas Di Grassi și îl va avea coechiper pe germanul Timo Glock.
După o pauză de cinci ani, indianul Narain Karthikeyan revine în Formula 1, propulsat de compania Tata într-un monopost al „cenușăresei” Hispania Racing Team. Echipă manageriată de românul Colin Kolles, aflată în fața celui de-al doliea sezon în F1, continuă să se confrunte cu probleme financiare, fiind singurul team care nu și-a testat monopostul pentru 2011 în pauza competițională, astfel că banii de la Tata au fost o adevărată gură de oxigen pentru HRT. Pe de altă parte, indienii au tot interesul de a avea un pilot în Formula 1, în vederea Marelui Premiu ce va fi găzduit în acest an în apropiere de New Delhi. Karthikeyan va face pereche la HRT cu italianul Vitnatonio Liuzi, căruia nu i s-a prelungit anul trecut contractul cu Force India.
Pentru a doua oară în istoria F1, la startul sezonului se vor alinia cinci campioni mondiali: Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Jenson Button și Michael Schumacher. Această situație s-a mai petrecut în 1970, când au fost pe pistă în același timp Jack Brabham, John Surtees, Denny Hulme, Graham Hill și Jackie Stewart.
Cât privește calendarul competițional, acesta ar fi trebuit să fie la fel ca anul trecut, cu o excepție, disputarea în premieră a Marele Premiu al Indiei. Însă protestele înregistrate în ultimele săptămâni în Bahrain, soldate cu victime, i-au făcut pe organizatori să amâne etapa de debut a CM de Formula 1, programată în 13 martie pe circuitul de la Sakhir. Marele Premiu al statului arab ar putea fi reprogramat sau anulat dacă situația nu se va îmbunătăți până la începutul lunii mai.
Etapa de debut va avea loc, duminică, 27 martie (ora 9.00), în Australia, iar cea de încheiere se va desfășura în Brazilia, în 27 noiembrie, ceea ce înseamna că cele 19 curse (cu Bahrain ar fi 20) se vor întinde pe exact opt luni.
Componența echipelor în sezonul 2011 este următoarea (numărul din dreptul pilotului este cel de pe monopost):
Red Bull Renault1. Sebastian Vettel (Germania); 2. Mark Webber (Australia);
Ferrari 5. Fernando Alonso (Spania); 6. Felipe Massa (Brazilia);
McLaren-Mercedes 3. Lewis Hamilton (Marea Britanie); 4. Jenson Button (Marea Britanie);
Mercedes GP 7. Michael Schumacher (Germania); 8. Nico Rosberg (Germania);
Lotus Renault9. Nick Heidfeld (Germania); 10. Vitali Petrov (Rusia);
Williams Cosworth 11. Rubens Barrichello (Brazilia); 12. Pastor Maldonado (Venezuela);
Force India (motor Mercedes Benz) 14. Adrian Sutil (Germania); 15. Paul di Resta (Marea Britanie);
Sauber (motor Ferrari)16. Kamui Kobayashi (Japonia); 17. Sergio Perez (Mexic);
Toro Rosso (motor Ferrari) 18. Sebastien Buemi (Elveția); 19. Jaime Alguersuari (Spania);
Team Lotus (motor Renault) 20. Jarno Trulli (Italia); 21. Heikki Kovalainen (Finlanda);
Marussia Virgin Racing (motor Cosworth) 24. Timo Glock (Germania); 25. Jerome D’Ambrosio (Belgia);
Hispania Racing Team (motor Cosworth)22. Narain Karthikeyan (India); 23. Vitantonio Liuzzi (Italia).
Calendarul Campionatului Mondial de Formula 1 este următorul:
1. Marele Premiu al Australiei (Melbourne) – 27 martie; 2. Marele Premiu al Malaysiei (Kuala Lumpur) – 10 aprilie; 3. Marele Premiu al Chinei (Shanghai) – 17 aprilie; 4. Marele Premiu al Turciei (Istanbul) – 8 mai; 5. Marele Premiu al Spaniei (Barcelona) – 22 mai; 6. Marele Premiu al Principatului Monaco (Monaco) – 29 mai; 7. Marele Premiu al Canadei (Montreal) – 12 iunie; 8. Marele Premiu al Europei (Valencia) – 26 iunie; 9. Marele Premiu al Marii Britanii (Silverstone) – 8 iulie; 10. Marele Premiu al Germaniei (Nurburgring) – 24 iulie; 11. Marele Premiu al Ungariei (Budapesta) – 31 iulie; 12. Marele Premiu al Belgiei (Spa-Francorchamps) – 28 august; 13. Marele Premiu al Italiei (Monza) – 11 septembrie; 14. Marele Premiu al statului Singapore (Singapore) – 25 septembrie; 15. Marele Premiu al Japoniei (Suzuka) – 9 octombrie; 16. Marele Premiu al Coreei de Sud (Yeongam) – 16 octombrie; 17. Marele Premiu al Indiei (New Delhi) – 30 octombrie; 18. Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi (Abu Dhabi) – 13 noiembrie; 19. Marele Premiu al Braziliei (Sao Paulo) – 27 noiembrie.
* Marele Premiu al statului Bahrain ar putea fi anulat sau reprogramat din cauza tensiunilor sociale din această țară. O decizie finală se va lua până la începutul lunii mai.
Sursa: Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER